miércoles, 3 de diciembre de 2008

LECTURA Y ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE

Isabel Solé I Gallart”-en artikulu baten iruzkina:


Gizakiok ikasteko daukagun bide indartsuena irakurketa da. Baina ez da bide bakarra, badaude ere azalpen oralak, entzun – ikustekoak ...

Baina irakurtzea ez da soilik ezagutzak lortzeko, plazerra sortzen du baita. Disfrutatzeko ere balio du.

Hasieran irakurtzen ikasten da, baina gero irakurriz ikasten da. Hasieratik ikaskuntza prozesu hau ondo asten bada, gero ere ondo joango da beste gauza batzuk irakurketaren bidez ikasteko orduan.

Irakurketa ikusteko modu hau, modelo interaktiboarekin bat datorrena, irakurtzaile aktibo bat hartzen du kontuan, bere aurretiazko ezagutzak kontuan hartzen dituena eta aktibo irauten duena prozesu guztian zehar. Operazio guzti hauek dira testua ulertzen lagunduko diotenak. Hau Ausubel-ek ikasketa esanguratsua deskribatzeko orduan erabili zuen terminoekin bat etorriko da. Erlazio esanguratsuak sortzen ditugunean ulertuko dugu benetan. Baina testuak ez dira guzti honekin soilik ulertzen, honetaz aparte, testua ulerkorra ere izan behar da, hau da koherentzia bat izan behar du, baita estruktura bat ere.

Testu bat ulertzeko aurrera eramaten den aktibitate intelektualak eramaten digu testu hori irakurtzeko orduan, etengabe, gauza berriak ikastera, nahiz eta hori ez izan gure helburua. Honek esan nahi du, guk testu bat irakurri eta ulertzen badugu, beti ikasiko dugula zerbait.

Baina prozesu guzti hau ez da posible izango irakurtzailearen inplikazioa ez badago edo honek ez badio zentzurik hartzen irakurtzeari.

“ESTRATEGIAS DE APRENDIZAJE Y TEXOS ESCRITOS”

Ikaskuntzako estrategiak honela definitu izan dira: informazioa hartu, gorde eta erabiltzeko egiten diren jarduerak. Informazioa hartu, gorde eta erabiltzen dugula esaten dugunean, horrek memorizazio bat dakarrela ikusten dugu.

Estrategia hitza erabiltzen dugunean, ez gara ari errezeta batez hitz egiten. Erabakiak hartzen ditugula esan nahi du, egoera bakoitzaren araberakoak izango direnak.

“ESTRATEGIAS DE LECTURA Y APRENDIZAJE”

Ikasteko helburuarekin irakurtzen dugunean, gure irakurketa geldoa eta errepikakorra izaten da. Irakurtzen dugun bitartean irakurtzen ari garenari guruzko etengobeko galdetegia egiten diogu gure buruari. Oso lagungarria da irakurritakoari buruzko laburpenak egitea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario