- ® Justizia sozial, zuzentasun eta partaidetza demokratikoko baliotan oinarritutako gizarte eta hezkuntza komunitateetan lortu ahal da.
- ® Gaur egungo Espainiako hezkuntza-politikan desitxuratu egiten da.
- Hezkuntza Lege Berriak (LOCE):
- Hezkuntza- Kalitatea bermatu nahi du.
- Ikasle-talde zehatzentzako hezkuntza-bide desberdinak ezarri.
- Ikasleentzako eta ikasgelarentzako barne hartzea:
- ikasle guztientzako balio duen curriculum bakar batekin bideratutako ikaskuntza,
- komuneko testuinguru eta prozesuak sortu.
- Ikasle guztiei entzun, lagundu eta erantzungo dieten komunitateak ezarri behar.
- Ikasgelaren erlazioetan eta kulturan aldaketak exijitu:
- Ikasgelan eta irakasleen lanean: jarduera bateratua, solidarioa eta kooperatiboa.
- Aniztasuna: ekarpen aberasgarri eta positibo gisa.
IKASGELA, SISTEMA SOZIAL GISA:
- Ikasgela(k):
- bere ezaugarri, arau eta legeak ditu.
- Ez da eskolako guztientzako komunitate independientea.
- Ez da ikastetxeko beste errealitatetatik deskonektatutako errealitatea. Bertako zatia da.
- Guztiontzako hezkuntzak:
- ikuspegi sistemikoa du.
- Ikasgela sistema sozial bezala hartzen du.
- Proposamena guztientzako komunitateak sortzeko:
- Ikaslearen konpromisoa lortu.
- Hezkuntza Bereziko baliabideak eta profesionalak berriz erabiltzea.
- Proportzio naturalak gordetzea.
- Irakasleen artean loturak ezarri.
IKASGELA, ANIZTASUNAREN KOMUNITATE GISA:
- Guztiok desberdinak garela onartzea eta klasean hori planteatzea.
- Ikasle bati tratu desberdinak ez ematea.
- Ikasgela eta ikaskideak, zenbait pertsonen nortasunaren balio-gutxitze, isolamendu eta marjinazioaren iturri bihurtu ahal ® ikasgela bakoitza haren ezaugarri zehatzetara egokitu behar.
- Aniztasunari erantzuna emateko ezin da ikasle bati banakako erantzun batean geratu ikasgela hartu behar da.
IKASGELAKO ANIZTASUNA BALIOETSI ETA GORAIPATZEA:
- Berdintasun-printzipioak: ezin ditu diferentziak eta aniztasuna alde batera utzi.
- Aniztasunari buruzko curriculum ezkutua kontuan hartu behar da.
- Aniztasunaren aurrean:
- ikasleen inplikazioa eta konpromisoa bultzatu
- barne-hartzearekin konprometitu
IKASGELA, GUZTIONTZAKO IKASKUNTZA-ERKIDEGO BEZALA:
- Ikaskuntza esperientzia kolektiboa: ikasle eta irakasleek ikasi.
- Guztiei ikasteko aukerak eskaintzen dien guztientzako komunitatea:
- Ikasgelako programazioa: ikasle guztiek garatu beharreko jarduera didaktikoaren eta helburu hezigarrien adierazpena
- Ikasgela: testuinguru akademikoa, ez erabat formala eta zurruna.
- Ikasgelaren hezkuntza-helburuak:
- Irakaskuntza-ikaskuntza moduan definitu.
- Ikasle guztiak ikasgelaren lan akademikoan murgiltzeko.
- Ikasgelako jarduerak
- Ikuspegi konstruktibista eta barne hartzea: ikaslea ikaskuntzaren zentroa.
- Díez Gutierrez-ek proposatutako printzipioak.
- Guztientzako estrategiak eta multzokatzeak: malgutasuna exijitu.
- Gimeno eta Pérez Gómez: printzipio orokorrak
- Ikasgelan ezagutza eraikitzeko modu eta multzokatze berriak.
- Taldekatze malguak: ikaskuntza-mailen inguruan era malguan antolatutako ikasle-taldeak.
- Ikasturteko edozein unetan taldez aldatzeko aukera.
- Ikasleak erlazionatu.
- Ikasleak euren ikasteko erritmoan lan egin.
- Ikasleak elkartu jarduera zehatz bat egiteko.
- Aniztasuna arazorik gabe uztartu.
- Taldekatze-mota diferenteen arabera antolatu:
- Ikasleen arteko erreferentzia-unitatearen arabera.
- Parte hartzeko modalitatearen edo gaiaren arabera.
- Kontu bereziarekin erabiltzen ez badira ® desberdintasunak sortzeko arriskua.
- Metodo kooperatiboak:
- Ikaskuntza ikaskideen elkarrekintzan oinarrituta.
- Sariak baztertu.
- Botere-egituraren aldaketa.
- Edozein gaitan, curriculum-material, laguntza teknologiko ugarirekin eta edozein ikasle-motarekin erabili ahal.
IKASGELA KOMUNITATE SOZIAL GISA:
- Ikasgelak: arauak eta ohiturak.
- Ezplizituak
- informalak
- Ez ezplizituak
- Irakaslea eta ikasleak:
- Ez dira gizabanako isolatuak
- Informazio prozesadore aktiboak.
- Jokabide-egileak.
- Rolak.
- Pentsamendu, sinismen, balio eta printzipioek baldintzatu jokabidea.
- Ikaskuntzan: arlo sozialak, afektiboak eta erginkorrak garrantzia asko planifikazioa eta garapena egiteko.
- Thomas, Walker eta Webb: elkarrekintza inklusiboa dituzten taldeen ezaugarriak.
IKASGELA, LAGUNTZA KOMUNITATE GISA:
- Eskolan irakasleen arteko alderatzea, elkarrizketa irtenbideak elkarrekin bilatzea eta ikerketa bultzatzea da laguntzea.
- Ezaugarri nagusia: azterketa eta eztabaida kritikoaren bidez hezkuntza praktika eraikitzea.
- Laguntza-komunitatera bideratzeko moduak:
- Laguntzako sare naturalen sustapena: kideen arteko tutoretzak.
- Aditu baten laguntza ikasgela barruan.
IKASKIDEEN ARTEKO LAGUNTZA-KOMUNITATEAREN SORRERA:
- Lankidetza kulturaren sorrera guztientzako planteamendua da.
- Ikasleek, guztiontzako giro soziala sortzen eta eskolara edo komunitatera zabaltzen lagundu:
- Ikaskideen arteko laguntza-sareak.
- Lankide eta lagunen sistema.
- Lagun-taldea.
- Ikaskideen arteko lankidetza-taldeak.
- Ikaskideen arteko laguntza-batzordeak.
GUZTIENTZAKO HEZKUNTZARAKO HAINBAT GAKO:
- Guztientzako hezkuntzan: 4 erronka:
- Barne hartzeko fokua zabaltzea: eskola, ingurunera eta komunitatera zabaldu.
- Kanporatzea salatu.
- Barne hartzearen ezagutzaren erainkuntzan laguntzea.
- Kanporatzera bultzatzen duten indarren aurka jardun.
No hay comentarios:
Publicar un comentario