domingo, 11 de enero de 2009

GELAKIDEAK; GUZTIONTZAKO HEZIKETAREN GAKOAK

GUZTONTZAKO HEZKUNTZA

    • ® Justizia sozial, zuzentasun eta partaidetza demokratikoko baliotan oinarritutako gizarte eta hezkuntza komunitateetan lortu ahal da.
    • ® Gaur egungo Espainiako hezkuntza-politikan desitxuratu egiten da.
  • Hezkuntza Lege Berriak (LOCE):
    • Hezkuntza- Kalitatea bermatu nahi du.
    • Ikasle-talde zehatzentzako hezkuntza-bide desberdinak ezarri.
  • Ikasleentzako eta ikasgelarentzako barne hartzea:
    • ikasle guztientzako balio duen curriculum bakar batekin bideratutako ikaskuntza,
    • komuneko testuinguru eta prozesuak sortu.
  • Ikasle guztiei entzun, lagundu eta erantzungo dieten komunitateak ezarri behar.
  • Ikasgelaren erlazioetan eta kulturan aldaketak exijitu:
    • Ikasgelan eta irakasleen lanean: jarduera bateratua, solidarioa eta kooperatiboa.
    • Aniztasuna: ekarpen aberasgarri eta positibo gisa.

IKASGELA, SISTEMA SOZIAL GISA:

  • Ikasgela(k):
    • bere ezaugarri, arau eta legeak ditu.
    • Ez da eskolako guztientzako komunitate independientea.
    • Ez da ikastetxeko beste errealitatetatik deskonektatutako errealitatea. Bertako zatia da.
  • Guztiontzako hezkuntzak:
    • ikuspegi sistemikoa du.
    • Ikasgela sistema sozial bezala hartzen du.
  • Proposamena guztientzako komunitateak sortzeko:
    • Ikaslearen konpromisoa lortu.
    • Hezkuntza Bereziko baliabideak eta profesionalak berriz erabiltzea.
    • Proportzio naturalak gordetzea.
    • Irakasleen artean loturak ezarri.

IKASGELA, ANIZTASUNAREN KOMUNITATE GISA:

  • Guztiok desberdinak garela onartzea eta klasean hori planteatzea.
  • Ikasle bati tratu desberdinak ez ematea.
  • Ikasgela eta ikaskideak, zenbait pertsonen nortasunaren balio-gutxitze, isolamendu eta marjinazioaren iturri bihurtu ahal ® ikasgela bakoitza haren ezaugarri zehatzetara egokitu behar.
  • Aniztasunari erantzuna emateko ezin da ikasle bati banakako erantzun batean geratu ikasgela hartu behar da.

IKASGELAKO ANIZTASUNA BALIOETSI ETA GORAIPATZEA:

  • Berdintasun-printzipioak: ezin ditu diferentziak eta aniztasuna alde batera utzi.
  • Aniztasunari buruzko curriculum ezkutua kontuan hartu behar da.
  • Aniztasunaren aurrean:
    • ikasleen inplikazioa eta konpromisoa bultzatu
    • barne-hartzearekin konprometitu

IKASGELA, GUZTIONTZAKO IKASKUNTZA-ERKIDEGO BEZALA:

    • Ikaskuntza esperientzia kolektiboa: ikasle eta irakasleek ikasi.
    • Guztiei ikasteko aukerak eskaintzen dien guztientzako komunitatea:
      • Ikasgelako programazioa: ikasle guztiek garatu beharreko jarduera didaktikoaren eta helburu hezigarrien adierazpena
      • Ikasgela: testuinguru akademikoa, ez erabat formala eta zurruna.
    • Ikasgelaren hezkuntza-helburuak:
      • Irakaskuntza-ikaskuntza moduan definitu.
        • Ikasle guztiak ikasgelaren lan akademikoan murgiltzeko.
  • Ikasgelako jarduerak
    • Ikuspegi konstruktibista eta barne hartzea: ikaslea ikaskuntzaren zentroa.
    • Díez Gutierrez-ek proposatutako printzipioak.
  • Guztientzako estrategiak eta multzokatzeak: malgutasuna exijitu.
    • Gimeno eta Pérez Gómez: printzipio orokorrak
    • Ikasgelan ezagutza eraikitzeko modu eta multzokatze berriak.
  • Taldekatze malguak: ikaskuntza-mailen inguruan era malguan antolatutako ikasle-taldeak.
    • Ikasturteko edozein unetan taldez aldatzeko aukera.
    • Ikasleak erlazionatu.
    • Ikasleak euren ikasteko erritmoan lan egin.
    • Ikasleak elkartu jarduera zehatz bat egiteko.
    • Aniztasuna arazorik gabe uztartu.
    • Taldekatze-mota diferenteen arabera antolatu:
      • Ikasleen arteko erreferentzia-unitatearen arabera.
      • Parte hartzeko modalitatearen edo gaiaren arabera.
    • Kontu bereziarekin erabiltzen ez badira ® desberdintasunak sortzeko arriskua.
  • Metodo kooperatiboak:
    • Ikaskuntza ikaskideen elkarrekintzan oinarrituta.
    • Sariak baztertu.
    • Botere-egituraren aldaketa.
    • Edozein gaitan, curriculum-material, laguntza teknologiko ugarirekin eta edozein ikasle-motarekin erabili ahal.

IKASGELA KOMUNITATE SOZIAL GISA:

  • Ikasgelak: arauak eta ohiturak.
    • Ezplizituak
      • informalak
    • Ez ezplizituak
  • Irakaslea eta ikasleak:
    • Ez dira gizabanako isolatuak
    • Informazio prozesadore aktiboak.
    • Jokabide-egileak.
    • Rolak.
    • Pentsamendu, sinismen, balio eta printzipioek baldintzatu jokabidea.
  • Ikaskuntzan: arlo sozialak, afektiboak eta erginkorrak garrantzia asko planifikazioa eta garapena egiteko.
  • Thomas, Walker eta Webb: elkarrekintza inklusiboa dituzten taldeen ezaugarriak.

IKASGELA, LAGUNTZA KOMUNITATE GISA:

  • Eskolan irakasleen arteko alderatzea, elkarrizketa irtenbideak elkarrekin bilatzea eta ikerketa bultzatzea da laguntzea.
    • Ezaugarri nagusia: azterketa eta eztabaida kritikoaren bidez hezkuntza praktika eraikitzea.
  • Laguntza-komunitatera bideratzeko moduak:
    • Laguntzako sare naturalen sustapena: kideen arteko tutoretzak.
    • Aditu baten laguntza ikasgela barruan.

IKASKIDEEN ARTEKO LAGUNTZA-KOMUNITATEAREN SORRERA:

  • Lankidetza kulturaren sorrera guztientzako planteamendua da.
  • Ikasleek, guztiontzako giro soziala sortzen eta eskolara edo komunitatera zabaltzen lagundu:
    • Ikaskideen arteko laguntza-sareak.
    • Lankide eta lagunen sistema.
    • Lagun-taldea.
    • Ikaskideen arteko lankidetza-taldeak.
    • Ikaskideen arteko laguntza-batzordeak.

GUZTIENTZAKO HEZKUNTZARAKO HAINBAT GAKO:

  • Guztientzako hezkuntzan: 4 erronka:
    • Barne hartzeko fokua zabaltzea: eskola, ingurunera eta komunitatera zabaldu.
    • Kanporatzea salatu.
    • Barne hartzearen ezagutzaren erainkuntzan laguntzea.
    • Kanporatzera bultzatzen duten indarren aurka jardun.

No hay comentarios:

Publicar un comentario